fredag 17. juni 2011

Syhelg med tantebarn



For et par helger siden hadde jeg et tantebarn her fra tosdag til søndag, og da var det bestemt at vi skulle sy!!!! Fikk knapt nok slått opp øya før symaskinen var i gang - en veldig ivrig ung dame (10 å). Den unge damen var helt klar på at det skulle lages sommerpresanger til venninner - små vesker fortrinnsvis. Etter en liten tur på Stoff og Stil hvor 3 "veskestoffer" ble plukket ut var det strake veien hjem og starte opp prosjektene. Med litt komplettering med tantes stoffer, knapper og annet tilbehør ble det produsert 3 vesker. Alle sømmer ble sydd av den ungen damen, jeg ble satt til "designutvikling", klipping, tråkling osv. Pynten/lukkingen på vesken laget vi av en blomst i ullfilt, sydde knapphull i denne og sydde en stor hvit knapp på innsiden av vesken. Vi var godt fornøyd med resultatet begge to. I dag viser jeg frem 2 av veskene, fler resultater fra denne helgen kommer en annen dag!

2 kommentarer:

  1. Så koselig da! Gøy når de "små" vil gjøre som oss! Jeg har ei på fem år, som helst vil være med på alt jeg gjør på hobbyrommet... å det er da blitt litt forskjellig ut av det. Symaskina har ho ikke brukt ennå, men nål og tråd. :)
    God helg! :)

    SvarSlett
  2. Snasene farger! Når skal ditt andre niese bli invitert over på syhelg?

    SvarSlett