fredag 1. april 2011

Perleblomst og krysantemum


Min mor fyller år i dag (GRATULERER MED DAGEN!) og jeg har lovet og ordne med blomster til bordet. En liten tur innom Plantasjen i går og jeg kom hjem med 3 stk perleblomster (Muscari) og en stor rosa krysantemun (fargevalg gitt av jubilanten). Etter en liten stund i tenkeboksen ble små norgesglass funnet frem, perleblomsten puttet opp i glasset med en liten plastpose rundt seg (usikker på hvor mye vann den tåler) og glasset fylt opp med vann. Klippet grener av Krysantemumen og stakk de ned i glasset og rundt perleblomsten. Til slutt litt bast og en kanelstang (tror jeg) til pynt rundt toppen av glasset. Plastposen rundt perleblomsten ble i seg selv ganske dekorativ (synes kanskje ikke på bildet), ser litt ut som - tja - en blanding av is og aluminiumsfolie.

Hvis dere vil ha inspirasjon og se vakre blomsterdekorasjoner anbefaler jeg på det varmeste å ta en titt på denne bloggen; blomsterverkstad. Blir alltid i godt humør etter en tur innom der:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar