fredag 27. august 2010

.. til strømper, undertøy eller lommetørklær om du vil


Denne posen har ligget oppi hodet mitt lenge. For mange år siden fikk jeg et slags etui/mappe av min farmor som hun hadde brukt til å ha lommetørklær og/eller strømper i. Etuiet hadde ikke søm i sidene, slik som mitt, men hadde samme lukking - et silkebånd. Synes det var praktisk å lage en pose ut av det (så ikke ting reiser ut). Denne posen skal få ligge på badet, og fylles med mitt "lekreste undertøy", eller kanskje de fineste strømper:) Posen skal også få lov å være med i kofferten når jeg skal på tur (greit å ha litt system i "galskapen" når man er ute å reiser). Holder på å sy en til som kanskje kommer på Epla, men denne skal jeg altså ha selv.

Det lille hjertet i hjørne på bildet lagde jeg på keramikken for lenge siden - ble ganske fint synes jeg - Rakubrenning.

Rosestoffet som er brukt til posen er en gardinrest som jeg fikk tak i på et stoffutsalg, det samme er foret, vet ikke hva slags materiale det er laget av, men det gikk fint an å vaske. Forøvrig er posen pyntet med et gammet "gullaktig " bånd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar