søndag 27. september 2009

Bitteliten helgetur til Nevlunghavn

Har vært en liten tur til Nevlunghavn og besøkt "de gamle" på hytta. Ned på lørdag - og opp i dag (søndag). Utrolig temperatur på lørdag og slett ikke så verst i dag heller, hadde det ikke vært for vinden hadde det vært perfekt. "Lillebrodern" og hans datter var der når jeg kom - vi fikk en hyggelig middag sammen før de reiste hjem. Hadde forresten sydd en "prøvevest" (kosestoff, besatt med perler) til tantebarnet - som falt i smak (ikke til å tro)!
Ellers fikk vi ordnet opp litt til vinteren, tatt av gamle skudd på rododendroen (skrives det sånn?) Faderen mener at det må gjøres for å få en praktfull blomst til våren igjen. Vi har ryddet inn hagemøbler og plukket pærer og sist men ikke minst fått ned parasollen som hadde overvintret ute. Moderen og jeg har hatt en liten treningstur i "prekestolen" med resultat total utmattelse med påfølgende hvile. Da så jeg mitt snitt til å ta med meg kameraet og gå en kjapp tur ned i stranda, hadde lyst til å se hvor omfattende oljesølet var. Var slett ikke så ille det lille jeg så - får håpe det er riktig.

Sånn så det ut på stranda i Nevlunghavn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar