mandag 15. juni 2009

Gaustatoppen i Helgen



Var i Tuddal i helgen - og fikk endelig gjennomført (en mye snakket om) tur til Gaustatoppen. Strålende vær, og sol fra skyfri himmel på lørdag gjorde susen; vi satt oss i bilen og kjørte til "base-camp" - også vi uten surstoff:) Flott tur opp til toppen, mye stein, stedvis litt snø og - noen ganske bratte stigninger. Gikk faktisk letter enn jeg hadde trodd! Er jo ikke all verdens oppstigning da - sånn ca. 700 meter, og det er jo ingenting sammenlignet med Galhøpiggen.....(som skal bestiges til høsten). Igjen en flott dag - vi spiste matpakka i nesten vindstille på toppen - og etterpå - "balanserte" jeg på eggen ut til det absolutt høyeste punktet - 1883!. var sterkt i tvil om jeg skulle tørre, det så veldig smalt ut - med masse snø oppå, men jeg tøffet meg opp og kom meg over (stilfult var det nok ikke, men hva gjør vel det).


1 kommentar:

  1. Stilige bilder fra Gaustadtoppen, så ut som dere hadde det fint der :o)

    SvarSlett